Blogartikel:


5 redenen om te investeren in een (nieuwe) website

Ontwikkelingen op gebied van websites gaat hard, heel hard. Waar websites 5 jaar geleden nog niet waren ontworpen voor uiteenlopende schermformaten, hoor je er zonder responsive (mobielvriendelijke) website tegenwoordig niet meer bij. In dit artikel lees je waarom je investeren in een nieuwe website zou moeten overwegen.

1. Onderhoud is lastig, vereist kennis en is duur

We hebben het allemaal wel eens gezien. We zoeken informatie over een bedrijf of instelling in de buurt, en de website bevat verouderde informatie. Wanneer je een bedrijf ziet met een nieuwsbericht van anderhalf jaar geleden weet je al snel dat het bedrijf geen aandacht besteedt aan onderhoud van de website. Een negatief gevolg is dat je de inhoud van de website al gauw als oud of irrelevant bestempeld. Dit gaat ten koste van de betrouwbaarheid van je website en heeft dus invloed op de interactie met de bezoeker.

Andere redenen waarom onderhoud lastig kan zijn:
– Je complexe website is alleen bij te werken door een (te dure) webbouwer
– Inflexibele functies maken wijzigingen arbeidsintensief
– Nieuwe functionaliteiten zijn niet compatibel door verouderde techniek

Wat kan je hier aan doen?
Een goede website kenmerkt zich door de gebruiksvriendelijkheid, zowel voor bezoeker als beheerder. Een onderhoudssysteem, ofwel Content Management Systeem zoals WordPress, vormt daarom een ideale basis voor een onderhoudsvriendelijke website. Een website van UwID is altijd te beheren voor de eindgebruiker zodat deze niet afhankelijk is van de ontwikkelaar om de inhoud te wijzigen en up-to-date te houden.



Een nieuwe website is altijd geschikt voor mobiel

Onderhoudsvriendelijke websites, ook voor mobiel

2. Een instabiele of trage website

Als we op internet zoeken naar informatie zijn we ongeduldig, heel ongeduldig. Wanneer we stuiten op een trage website waarop we moeten wachten, dan wordt deze al vaak verlaten om de informatie op een andere website te zoeken. Slechte prestaties kunnen komen door geen of slechte optimalisatie, slechte bouw en teveel onbelangrijke functionaliteiten.

UwID zorgt ervoor dat je website de functionaliteiten biedt die ertoe doen, zonder veel onnodige functionaliteiten op de achtergrond te laten werken. Zo’n lichtgewichte website zal daarom snel reageren en belangrijker: het up-to-date houden van de software is heel overzichtelijk en eenvoudig.

3. Verouderd webdesign

Een van de meest voorkomende redenen om in een nieuwe website te investeren is een verouderd website ontwerp. Doordat de ontwikkelingen op online vlak zó snel gaan is het goed mogelijk dat nieuwere functies die je website nog niet ondersteunt winstgevend kunnen zijn. Bedrijven veranderen. Medewerkers komen en gaan, het aanbod van diensten gaat met de tijd mee. Maar wat als je website je huidige bedrijf niet meer goed vertegenwoordigt?

Ga dan met UwID in gesprek. Wij kijken samen met onze klanten aandachtig naar de gewenste doelstellingen van een nieuwe website en hoe we deze zo efficiënt mogelijk kunnen behalen. Van concept tot ontwerp en realisatie, samen creëren we doelgerichte, hoogwaardige websites!



Een nieuwe website is altijd gebruiksvriendelijk

UwID levert duidelijke, gebruiksvriendelijke websites

4. Slechte gebruiksvriendelijkheid

Dat je website of webshop bezoekers trekt wil nog niet zeggen dat deze goed presteert of zelfs rendabel is. Dit kan alles te maken hebben met usability, ofwel gebruiksvriendelijkheid. Wanneer je een website hebt waar je jouw producten op presenteert wil je wel graag dat deze producten makkelijk te vinden zijn. En wanneer een bezoeker interesse toont in een product, wil je die potentiële klant een duidelijke call-to-action aanbieden om mogelijk over te gaan op verkoop.

Hoe vaker een bezoeker moet klikken om door je site te navigeren, hoe groter de kans dat deze afhaakt om het product elders te vinden. Bij UwID ligt de focus op eenvoud en usability. Daarom beginnen we bij het in kaart brengen van de structuur voordat we beginnen met een functioneel website ontwerp.

5. Niet alle producten zijn vindbaar via website of Google

Voor de verkoop van producten vertrouwt een webshop of website geheel op de categorisering, de structuur, het ontwerp en het beheer. Wanneer productpagina’s slecht te vinden zijn of de producten niet duidelijk zijn onderverdeeld in categorieën, gaat dat ten koste van de verkoop. Omdat de structurering van de website hand in hand gaat met het onderliggende systeem is een totale nieuwbouw soms onvermijdelijk. UwID helpt bij het in kaart brengen van mogelijke problemen en biedt een passende oplossing.

Wij helpen graag bij de diagnose van problemen en bieden een passende oplossing

Heb je vragen over een nieuwe website of wil je weten welke verbeteringen jij aan je website kunt aanbrengen? Neem dan hieronder contact op. UwID kijkt samen met je naar alle aspecten en geeft advies op maat.




  Terug naar blog overzicht
Back to top