Blogartikelen

over creatieve reclame en grafisch ontwerp


Huisstijl vernieuwen? Waarom eigenlijk?



Gevestigde bedrijven hebben over het algemeen een bestaande huisstijl. Deze huisstijl is vanaf het begin ontworpen en altijd gebruikt of in de loop der tijd (bedoeld of onbedoeld) geleidelijk veranderd. Maar waarom is dit eigenlijk belangrijk? Een huisstijl vertegenwoordigt uw producten en diensten en versterkt uw merk Wanneer het woord ‘huisstijl’ wordt genoemd denkt men […]

Lees verder

5 redenen om te investeren in een (nieuwe) website



Ontwikkelingen op gebied van websites gaat hard, heel hard. Waar websites 5 jaar geleden nog niet waren ontworpen voor uiteenlopende schermformaten, hoor je er zonder responsive (mobielvriendelijke) website tegenwoordig niet meer bij. In dit artikel lees je waarom je investeren in een nieuwe website zou moeten overwegen. 1. Onderhoud is lastig, vereist kennis en is […]

Lees verder

Creativiteit, ontwerp en … luchtballonnen?!



Dit jaar staat Oldenzaal van 22 t/m 27 augustus in het teken van de Boeskool is lös en… Twente Ballooning! Wat heeft dat met ontwerp te maken vraag je je af? UwID heeft alles te maken met creativiteit, ontwerp en originele ideeën. Laat dat nou perfect samengaan met… jawel, luchtballonnen! We kennen allemaal de vorm […]

Lees verder

Wat is een logo en hoe ziet het ontwerpproces eruit?



Als grafisch ontwerper bij UwID houd ik mij graag bezig met logo ontwerp. Wat is een logo, en waarom is deze zo belangrijk voor een bedrijf? En hoe gaat het ontwerpen ervan eigenlijk in z’n werk? Wat is een logo Een logo kan gezien worden als ‘plaatje’ dat wordt gebruikt om een bepaalde naam, een […]

Lees verder
Back to top